Согласно опубликованному 21.08.2016 интервью с КР, в игре (её мультиплеерной ММО-части) не предвидится никакого "ПВП-слайдера", регулирующего вероятность встречи с живым противником и обеспечивающего, таким образом, возможность рачью безнаказанно летать где только заблагорассудится.
Помимо этого, в интервью однозначно говорится о том, что содержание и текущее обслуживание крупных кораблей будет подразумевать соответствующую оплату, что, по мнению автора топика, должно привести к неизбежному выползанию рачья из тёплых норок в погоне за куском пожирнее.
Видео с интервью:
Краткая стенограмма (взята отсюда):
==========================================================
0:15: In-game prices for ships and length of play required? Ship price disparity will increase but not geometric like in the real world (pistol vs Cessna vs Gulfstream vs aircraft carrier), an org would earn a capital ship. Bigger ships will have bigger paying jobs, but big ships will have significant upkeep costs. Working on earnings balancing now. Earning pro
4:50: PVP slider? Universe still 90% AI, so a large amount of interaction will be AI, some areas monitored vs un-monitored. PVP can occur in monitored areas with repercussions, un-monitored areas will be a free-for-all. Still have some level of the slider for interdiction encounters.
6:50: VOIP? "Wait for CitizenCon"
7:15: 2.6 won't have Sataball, Star Marine level will be improved vs what we previously saw
7:45: CR doesn't know which system will be next after Stanton, but probably those within jump range of Stanton.
8:30: CR prefers a HOTAS, M&KB for FPS, gamepad for demos. No room for HOTAS on the desks during 3.0 demo so they used gamepad and M&KB
9:50: If CR were a regular backer, he would be a explorer or pirate
==========================================================
Увидимся во вселенной ;)